Cum prevenim afectiunile cardiovasculare

Un vast studiu din Marea Britanie a arata ca vegetarienii prezinta un risc cu 32 % mai mic de a dezvolta boli cardiovasculare fata de cei care consuma carne si peste.

Este cel mai vast studiu desfasurat vreodata in Marea Britanie care compara incidenta bolilor cardiovasculare la vegetarieni si nevegetarieni. Studiul s-a realizat pe aproape 45.000 de voluntari cu varste cuprinse intre 50 si 70 de ani din Anglia si Scotia, inclusi in ancheta numita “European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition”. 

Dintre acestia, 34% erau vegetarieni, cifra mare care a permis cercetatorilor sa faca estimari mai precise asupra riscurilor cardiovasculare in fiecare din cele doua grupe. “Rezultatele arata clar ca riscul de a dezvolta boli cardiovasculare este cu circa o treime mai scazut la vegetarieni fata de nevegetarieni”, arata profesorul Tim Key, director adjunct al unitati de epidemiologie a cancerului la Universitatea din Oxford si co-autor al studiului. 

Cercetatorii au luat in considerare mai multi factori la calcularea riscului: varsta, daca oamenii fumau, cantitatea de alcool consumata, activitatea fizica, nivelul de instruire si mediul socio-economic. Recrutati in anii 1990, participantii au raspuns la chestionare amanuntite despre starea lor de sanatate si modul de viata. 

In primul rand, o afectiune cardiovasculara este prevenita daca factorii de risc care o pot favoriza sunt redusi. In cazul unei afectiuni a sistemului cardiovascular trebuie respectata urmatoarea regula: miscarea efectuata in mod regulat creste, respectiv mentine capacitatea de efort a aparatului cardiovascular. 

Daca faceti o drumetie, inotati sau mergeti cu bicicleta, efortul este egal. Important este sa va sfatuiti cu medicul d-voastra de familie inainte de a incepe activitatea fizica. O abordare corecta a sarcinilor de serviciu si a grijilor particulare, in sensul aprecierii corecte a programului zilnic si de lucru, poate face ca problemele personale practic, sa nu apara. 









Articole