Surse vegetale de vitamina D

Vitamina D are un rol foarte important in organism, acela fiind un factor care favorizeaza mineralizarea oaselor prin facilitarea absorbtiei calciului si fosforului din intestin si a reabsorbtiei in rinichi. Totodata, stimuleaza cresterea si remodelarea osoasa si regleaza sistemul imunitar. Vegetarienii se pot confrunta cu o deficienta de vitamina D, deoarece aceasta se regaseste cu precadere in produsele de origine animala.

Uneori, pot aparea dureri musculare si osoase, alteori, insa simptomele nu se manifesta. Ce este mai grav, este ca deficienta de vitamina D este asociata cu anumite tipuri de cancer, hipertensiune sau boli autoimune.

Iata, asadar cateva surse vegetale de unde ne putem procura cantitatea necesara de vitamna D.

1. Ciupercile - desi plantele si legumele au un aport mic de vitamina D, ciupercile sunt o exceptie, acestea fiind o sursa importanta de vitamina D2.

2. Produsele fortifiate cu vitamina D - produsele din soia - tofu si laptele de soia sunt fortifiate cu nutrienti aditionali, printre care si vitamina D; cerealele si sucurile naturale fortifiate cu vitamina D, lapte de canepa, orez si migdale.

3.  Suplimente de vitamina D2 sau D3 - daca te-ai hotarat sa iei aceste suplimente, iar regimul tau este unul 100% vegetarian, cel mai bine este sa iti consulti medicul. Suplimentele de vitamina D2 sunt obtinute din surse vegetale, fiind o alegere potrivita.

4. Expunerea la soare - vestea buna este ca organismul nostru poate produce singur vitamina D, doar prin expunerea la soare intre 5 si 30 de minute de doua ori pe saptamana.









Articole