Ce mancam azi?

            “Ce mancam azi?” este o intrebare la care raspundem “dupa pofta”. De cele mai multe ori, nu luam in consideratie faptul ca poftele noastre influenteaza organismul in procesul de digestie. Digestia este procesul care consuma mai multa energie decat orice alta activitate aerobica (jogging, alergat) iar noi putem influenta direct, prin alegerile noastre culinare, daca in urma digestiei avem sau nu mai multa energie si vitalitate. Important nu este doar ce mancam dar si “cand” si “in ce combinatii”.

             Conform doctorului Daniel Menrath, organismul are cicluri bazate pe functiile cele mai evidente ale digestiei si, cu toate ca acestea se intrepatrund, fiecare in parte este mai intens la anumite ore. Aceste cicluri sunt:

 - Ciclul 1, asigurat de aportul alimentar, care tine de la pranz pana la ora 20.00

- Ciclul 2, reprezentat de asimilarea nutritentilor, care tine de la ora 20.00 pana la 04.00

- Ciclul 3 consta in eliminarea reziduurilor colonului si deseurilor alimentare si tine de la 04.00 dimineata pana la pranz, ora 12.00

             Daca mancam tarziu, asimilarea este afectata prin extinderea primului ciclu dincolo de intervalul lui. Astfel, asimilarea ia loc in ciclul al treilea, cand organismul vrea sa elimine. De aici, senzatiile de oboseala si amorteala cu care ne trezim dimineata. Daca eliminarea este afectata de celelalte cicluri, organismul, in loc sa inlature rezidurile toxice, le depune. Alimentele nedigerate contribuie la cresterea greutatii si a toxicitatii din corp.

 

             “Cand” si “cum” combinam alimentele sunt cauze directe ale unei digestii complete si ale kilogramelor pe care le avem.

 

             Combinarea corecta a mancarurilor nu ne impiedica insa sa mancam felurile care ne plac, numai ca nu trebuie sa le mancam pe toate impreuna. Iata principiile generale pentru un stil de nutritie sanatos: 

 

  1. Fructele se mananca doar pe stomacul gol, de preferat dimineata. Daca se mananca pe parcursul zilei, se mananca la distanta de cel putin 3 ore de la ultima masa. Altfel, fructele perturba digestia prin procesele de fermentare pe care le produce in stomac.

 

  1. Mancam un singur fel de mancare gatita pe zi. Combinarea a doua feluri de mancare gatita la o singura masa depaseste posibilitatile stomacului nostru de a functiona corect, usor si cu un consum minim de energie. Pentru ca schimbam starea naturala a hranei (gatim, prajim, fierbem, coacem etc) si noi nu suntem adaptati biologic sa ingeram o cantitate atat de mare de alimente transformate, reziduurile unei digestii si asimilari incomplete formeaza o cantitate mare de deseuri toxice in corpul nostru. Desi zilnic corpul nostru are mecanismele proprii de eliminare a toxinelor, cand cantitatea de reziduuri toxice retinuta de corp e mai mare decat cea pe care o elimina, apare o depunere a excesului, care se transforma in kilograme in plus. Aceste toxine au o natura acida, iar organismul va retine apa pentru a neutraliza aciditatea, adaugand astfel corpului si mai multe kilograme.

 

  1. Alegem proteine de acelasi fel la o masa, cum ar fi din aceeasi gama de produse (exemplu: lactate). Evitam sa combinam doua proteine din surse diferite (oua cu lactate) pentru a nu crea procese de putrefactie in stomac.

 

  1. Alegem sa nu combinam carbohidrati cu proteine (omleta cu paine) pentru a evita procesele de fermentare si putrefactie din timpul digestiei.

 

  1. Introducem cat mai multe fibre in alimentatie (vegetale, fructe, tarate, paine de graham) pentru a asigura un tranzit intestinal sanatos si a evita astfel constipatia.

 

  1. Reducem sau eliminam produsele afumate, sarate sau conservate.

 

  1. Ne asiguram ca oferim organismului toti aminoacizii necesari din proteine, prin consumarea regulata a nucilor, semintelor, fructelor, vegetalelor. Proteina este alimentul cel mai greu de descompus, organismul consumand cea mai mare cantitate de energie fata de orice alt aliment. In cazul dietei vegetariene, fructele si vegetalele care contin majoritatea celor 8 aminoacizi esentiali din proteina animala sunt morcovii, bananele, varza, conopida, porumbul, castravetii, vinetele, mazarea, cartofii, dovleceii, rosiile, nucile, susanul, alunele, fasolea si semintele de floarea soarelui.

 

            Pentru a-ti acoperi si echilibra necesarul substantelor nutritive in cazul unei diete vegetariene sau vegane, Doppelherz® aktiv Pentru VegetarieniVitamine+Mineraleiti acorda suportul complet.

 

de Dana Marin









Articole